Մագիստրոսական կրթության խնդիրները


Ասպիրանտական կրթության անհաջողությունները փորձագետները հիմնականում պայմանավորում են բուհական կրթության երկրորդ աստիճանի՝ մագիստրատուրայի ձախողմամբ։ Կրթության ոլորտի պատասխանատուները պարբերաբար հայտարարում են մագիստրատուրայի կրթական ծրագրերի և բովանդակության արմատական փոփոխությունների մասին։ Ի՞նչ դեր է կատարում մագիստրատուրան մեր կրթական համակարգում  և ի՞նչ պայմաններ են անհրաժեշտ մագիստրոսական կրթության կայացման համար: Քննարկում են Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային  կենտրոնի տնօրեն Ռուբեն Թոփչյանը և Բրյուսովի անվան լեզվահասարակագիտական համալսարանի պրոֆեսոր Հայկ Պետրոսյանը:

Տեր Ատոմ քահանա Ասատրյան


«Երբ առաջին անգամ մոտիկից լսեցի բազմաձայնութուն, կյանքումս շրջադարձ եղավ: Այդ ճանապարհն էլ տարիներ հետո պիտի բերեր քահանայության»:

Նարինեն ու Մարինեն


Նարինեին ու Մարինեին հանդիպեցինք Հաղպատի վանքում, պատարագ երգելիս: 
«Սկզբում մի քիչ դժվար էր, չէինք հասկանում գրաբար, բայց, երբ հասկանալով ես  երգում, ավելի վստահ ես,-պատմում են մեր հերոսները,- տեր հայրը մեծ համբերատարությամբ է մեզ սովորեցնում շարականները»: 
Իսկ եկեղեցու երգչախմբի խմբավար տիկին Ռիտայի համար ամենակարևորը պատարագներին երեխաների ձայնն է, քանի հոգի էլ լինեն:  
 

Հաղպատ


Հաղպատավանքի բակը միշտ լի է երեխաներով, նրանք դասերից հետո շտապում են վանքի բակ` խաղալու և մաքրելու իրենց սրբավայրի տարածքը: «Ամեն անգամ մեր տեր հայրը մեզ համար մի հաճելի անակնկալ է պատրաստում, այսօր էլ բացառություն չէր». անակնկալների ու առօրյայի մասին մեզ պատմում են երեխաները:  

Փոփոխություններ հանուն որակի


Վիճակագրությունը փաստում է, որ Հայաստանում գիտական աստիճանի ձգտող և  ատենախոսություն պաշտպանող մարդկանց շատ ցածր տոկոսն է այնուհետ մնում գիտության ասպարեզում։ Շատերի համար գիտական աստիճան ունենալը պարփակվում է հարմար կարգավիճակ և լավ աշխատանք ձեռք բերելու հեռանկարով։ Գիտական աշխատանքի նկատմամբ լրջություն չկա նաև այն պատճառով, որ այդ աշխատանքի որակի նկատմամբ խիստ պահանջներ չկան։ Ե՞րբ և ի՞նչ պայմաններում կարող է փոխվել այս վերաբերմունքը։ Զրուցում են ԿԳՆ բարձրագույն որակավորման կոմիտեի նախագահ Սմբատ Գոգյանը և գիտության կոմիտեի նախագահի տեղակալ Վարդան Սահակյանը:  

Օձուն


Սբ. Աստվածածին եկեղեցին Օձունի երեխաների համար սիրելի հավաքատեղի է: «Հատկապես հետաքրքիր է ամռանը,-ասում են երեխաները, -տեր հոր հետ հաճախ ենք ուխտագնացությունների գնում, մաքրում ենք մեր սիրելի սրբավայրերը, վերադառնում ենք անմոռանալի  տպավորություններով»: Իրենց առօրյայի, արկածներով լի  ճամփորդությունների մասին պատմում են մեր հերոսները:             

Բուհերի ինքնավարությունը և ակադեմիական ազատությունը


Տարիներ շարունակ կրթության փորձագետները հրատապ են համարում բարձրագույն կրթության համակարգի ներքին և արտաքին ինքնավարության, բուհերի կառավարման մարմինների նկատմամբ վերահսկողության, այդ մարմինների ներսում շահերի բախման, ակադեմիական ազատության սահմանափակման խնդիրները, որոնք լուրջ խոչընդոտ են բարձրագույն կրթության ոլորտի բարեփոխումների ճանապարհին։ Ի՞նչ պայմաններ են անհրաժեշտ այս խնդիրների հաղթահարման համար, ի՞նչ հնարավորություններ է ստեղծում ոլորտի օրենսդրությունը ակադեմիական ազատության և բուհական ինքնավարության իրացման համար։ Քննարկում են ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի խորհրդական, բարձրագույն կրթության փորձագետ Սամվել Կարաբեկյանը և «Եվրասիա» միջազգային համալսարանի ռեկտոր Սուրեն Օհանյանը: 

Սիրանույշ Մելիքյան. «Որտեղ հայ եկեղեցի կա, այնտեղ՝ հայի պահպանված ինքնություն կա»


Սիրանույշ Մելիքյան. «Որտեղ հայ եկեղեցի կա, այնտեղ՝ հայի պահպանված ինքնություն կա»:

Գիտելիք արտադրող, թե՞ արտագրող


Բարձրագույն որակավորման կոմիտեն սկսել է արձագանքել գիտական ատենախոսություններում տեղ գտած գրագողության փաստերին: Հայաստանյան պրակտիկայում քիչ չեն դեպքերը, երբ գիտական աստիճանի հայցորդը աստիճանաշնորհում ստացել է  կեղծիքի միջոցով: Ինչպե՞ս է հայտնաբերվում ուսանողի կամ ասպիրանտի գրագողության փաստը և ի՞նչ է հետևում դրան: Ի՞նչ գիտի ուսանողը գիտական էթիկայի ու ազնվության մասին: Քննարկում են Խ. Աբովյանի անվան պետական մանկավարժական համալսարանի կիրառական հոգեբանության ամբիոնի վարիչ Սամվել Խուդոյանը և Տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարարության մտավոր սեփականության գործակալության պետի տեղակալ Քրիստինե Համբարյանը:

Թաթուլ Դիլաքյան


Ջերմ, խանդավառ, անվերջանալի թվացող դրական էներգիայով: Սիրված դերասանը թե՛ բեմում էր, թե՛ կինոյում՝ «01-99», «Ժայռը», «Շրթներկ համար 4», «Նվագախմբի տղաները»: Ինչպիսին էր Թաթուլ Դիլաքյանը կադրում և կադրից դուրս՝ պատմում են նրա ընկերներն ու հարազատները: 
 

Գիտությունը՝ հասարակության կարիքների համար


Զալցբուրգյան սկբունքներից մեկի համաձայն, ասպիրանտական կրթության հիմնական բաղադրիչը գիտելիքի զարգացումն է՝ նորարարական հետազոտությունների միջոցով։ Ինչպե՞ս է այս սկզբունքը տեղայնացվում Հայաստանում: Ինչպե՞ս է գիտությունը պատասխանում հայաստանյան հասարակության կարիքներին: Զրուցում են «Էրազմուս+» բարձրագույն կրթության մասնագետ, բանասիրական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Լուսինե Ֆլջյանը և Երիտասարդական ուսումնասիրությունների ինստիտուտի տնօրեն Մարինա Գալստյանը:

Գիտությամբ զբաղվելու «հմայքը»


Ովքե՞ր և ինչո՞ւ են հանդուրժում Հայաստանում գիտական ատենախոսությունների պաշտպանության ցածր որակը, ի՞նչ դեր ունեն այդ գործում մասնագիտական խորհուրդները և գիտական ղեկավարները, ի՞նչ սկզբունքով են ընտրվում գիտական թեմաները և ինչպե՞ս է չափվում գիտնականի արդյունավետությունը: Ի՞նչ լուծումներ են առաջարկում գիտությամբ զբաղվողները: Զրուցում են ԳԱԱ Արևելագիտության ինստիտուտի առաջատար գիտաշխատող Վահրամ Տեր-Մաթևոսյանը և  Մ. Մաշտոցի անվան մատենադարանի ավագ գիտաշխատող Աննա Օհանջանյանը: