Կրթական նոր միջավայր. նախադրյալներ ու խնդիրներ


Կրթության բարեփոխումների իրականացումը պայմանավորված է կրթության նպատակների ճշգրտմամբ, ուսուցման նկատմամբ հանրության վերաբերմունքի փոփոխությամբ և օրենսդրական բարենպաստ դաշտի ստեղծմամբ: Ինչպե՞ս և ի՞նչ ժամկետներում է հնարավոր ապահովել այս պայմանները և ովքե՞ր կարող են իրականացնել այս փոփոխությունները: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանի հետ:

Լեռան քարոզը. «Մտեք նեղ դռնով» (Մատթ. 7:13-14, Ղուկ. 13:24)


Նեղ և լայն դռներ, որոնք տարբեր ճանապարհներ են տանում. ինչո՞ւ է Քրիստոս խոսում այդ ճանապարհների մասին, մանրամասնում՝ որն ուր կարող է տանել: 
Մեկնաբանում է Տ. Ռուբեն վարդապետ Զարգարյանը
 

Նոր իրականությունն ու կրթական բարեփոխումների տեսլականը


Կրթության ոլորտում բազմաթիվ խնդիրներ կան՝ սկսած կոռուպցիայից, վերջացրած կրթական նոր ծրագրերի ներդրման անհրաժեշտությամբ, ընդհանրապես կրթության նպատակների ճշգրտմամբ, որոնք անհապաղ լուծումներ են պահանջում: Պատրա՞ստ են արդյոք ոլորտի պատասխանատուներն ու համակարգը բարեփոխումների, ինչպե՞ս կարող է և պետք է փոխվի կրթությունը Հայաստանում: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանի հետ:

Պերճ Պռոշյանի տուն-թանգարան


1948 թվականի մայիսին Աշտարակ քաղաքում մեծանուն գրող Պերճ Պռոշյանի հայրական տունը սկսում է գործել որպես թանգարան: 
Ամեն այցելու այս տանը յուրովի է բացահայտում գրող, թարգմանիչ, լուսանկարիչ Պռոշյանին: Պահպանվել են նրա աշխատասենյակը, հյուրասենյակը, անձնական ու արխիվային այլ իրեր: 
 

Լեռան քարոզը. Ոսկե կանոնը (Մատթ.7:12,Ղուկ. 6:31)


Քրիստոսի ո՞ր խոսքերը կոչվեցին Ոսկե կանոն, ի՞նչ են դրանք պատգամում մեզ: Մեկնաբանում է Ռուբեն վարդապետ Զարգարյանը:
 

Ընդվզման ցասումից՝ ստեղծարար ներշնչանք


Համաժողովրդական շարժումն, ի թիվս այլ ձեռքբերումների, ծնունդ տվեց ստեղծարար մեծ ուժի: Ինչպե՞ս է հնարավոր ընդվզման էներգիան փոխակերպել ստեղծարար ուժի ու ներշնչման, ի՞նչ կտա այս շարժումը հայ ժամանակակից արվեստին, ընդհանրապես մեր մշակությաին իրականությանը: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է քանդակագործ Մամիկոն Ենգիբարյանի հետ:

Լեռան քարոզը. Ծառը պտղից է ճանաչվում (Ղուկ. 6:39-49)


Ինչպիսի՞ն պիտի լինեն Քրիստոսի մատնանշած ճշմարիտ ուսուցիչները և ուսուցիչ- աշակերտ փոխհարաբերությունը: Մեկնաբանում է Տ. Ռուբեն վարդապետ Զարգարյանը:

Քաղաքացիական ընդվզումից՝ քաղաքացիական գիտակցություն


Ի՞նչ արդյունքներ ու հետևանքներ կարող է ունենալ համաժողովրդական շարժումը: Ի՞նչ ձեռքբերումներ են արդեն տեսանելի, ինչպե՞ս փոխակերպել ընդվզման ուժը քաղաքացիական գիտակցության: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է ազգագրագետ Մխիթար Գաբրիելյանի հետ:

Սրբերի վկայաբանությունը


Պատարագի ընթացքում սրբերը հիշատակվում են տարբեր հատվածներում: Հավատացյալը նրանց բարեխոսությունն է հայցում: Ո՞ր սրբերն են վկայաբանվում պատարագի մեջ, ինչո՞ւ են այդ շարքը համալրում նաև թագավորները: Մեկնաբանում է Ներսես աբեղա Հարությունյանը: 

Լեռան քարոզը. «Մի դատիր, որ չդատվես» (Մատթ. 7:1-6, Ղուկ. 6:37-38, 41-42). մաս 3-րդ


Ինչու է Տերը պատգամում չդատել, բերում աչքի շյուղի ու գերանի օրինակը: Շարունակում է մեկնաբանել Ռուբեն վարդապետ Զարգարյանը:

Ցանցային շարժում


Հայաստանում ծավալվող համաժողովրդական շարժումը դեռևս հանգուցալուծման չի հասել, սակայն արդեն ակնհայտ է, որ այն նոր է ու բացառիկ է իր ծավալներով, կիրառվող միջոցներով, նշանային համակարգով ու ազդեցությամբ: Ինչպիսի՞ն է ցանցային շարժումը, ինչպե՞ս այն ծնվեց և ի՞նչ բնութագրիչներով է տարբերվում նախորդող նմանատիպ դրսևորումներից: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է ազգագրագետ Մխիթար Գաբրիելյանի հետ:

Հովսեփ Ա Հողոցմեցի. մաս 2-րդ


Արդյո՞ք գիտեին Տիզբոնում հայ նախարարների ուրացության կեղծ լինելը հայ եկեղեցականները, մասնավորապես, կաթողիկոս Հովսեփ Հողոցմեցին: 5-րդ դարի հայոց կաթողիկոս Հովսեփ Ա Հողոցմեցու գահակալության ժամանակաշրջանը շարունակում է պատմել Արտակ Գնունին: