Ամերիկյան և հայաստանյան հայագիտություն. համագործակցություն և խնդիրներ


Համագործակցության ի՞նչ եզրեր և ծրագրեր կան ամերիկյան և հայաստանյան հայագետների միջև: Ի՞նչ խնդիրներ և վեճեր: Որքանո՞վ և ինչո՞ւ է արտասահմանյան համալսարաններում սովորող երիտասարդներին գրավում հայագիտությունը, հետագա աշխատանքի ի՞նչ հնարավորություններ կան: Ի՞նչ ձեռքբերումներ ունի Լոս Անջելեսի UCLA համալսարանի Նարեկացու անվան հայագիտական ամբիոնը: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է UCLA համալսարանի Նարեկացու անվան հայագիտական ամբիոնի վարիչ Պիտեր Քաուիի հետ:

Լեռան քարոզը. Մի՛ շնացիր (Մատթ. 5:27-30, 18:8-9, Մարկ. 9:42-47). մաս 2-րդ


Ինչո՞ւ է Հիսուս Քրիստոսի կողմից տրվում 7-րդ պատվիրանը՝ մի շնացիր: Ի՞նչ զուգահեռներ ունի այս պատվիրանը մյուս պատվիրանների հետ: 
Ինչպե՞ս են Ավետարաններում արտացոլվում կանանց և տղամարդկանց իրավունքներն ու պատասխանատվությունը: Շարունակում է մեկնաբանել Ռուբեն վարդապետ Զարգարյանը:  
 

Նոր պեղումներ, հին վեճեր


Հնագիտական պեղումները Հայաստանում և այլուր հաճախ ուղեկցվում են տարբեր վեճերով ու մերձգիտական քննարկումներով: Այդպիսի տարակարծություններ կան նաև Հայաստանում Զորաց քարեր կոչվող հուշարձանի նշանակության, տարիքի, պեղելու անհրաժեշտության շուրջ: Ի՞նչ պեղումներ են այնտեղ իրականացվում, ո՞րն է հուշարձանի տարիքը, աստղադիտարա՞ն է այն, թե՞ դամբարան: Այս հարցեր մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է  հնագետ, «Պատմամշակութային արգելոց-թանգարանների և պատմական միջավայրի պահպանության ծառայություն» ՊՈԱԿ-ի գիտնական-քարտուղար Աշոտ Փիլիպոսյանի հետ:

Լեռան քարոզը. Մի՛ շնացիր (Մատթ. 5:27-30, 18:8-9, Մարկ. 9:42-47). մաս 1-ին


Ինչո՞ւ է Հիսուս Քրիստոսի կողմից տրվում 7-րդ պատվիրանը՝ մի շնացիր: Ի՞նչ զուգահեռներ ունի այս պատվիրանը մյուս պատվիրանների հետ: 
Ինչպե՞ս են Ավետարաններում արտացոլվում կանանց և տղամարդկանց իրավունքներն ու պատասխանատվությունը: Մեկնաբանում է Ռուբեն վարդապետ Զարգարյանը:  
 

Ճանաչո՞ւմ ենք մենք Սարոյանին


Լրացավ Վիլյամ Սարոյանի ծննդյան 110-ամյակը: Այս հոբելյանը հայ իրականության մեջ գրեթե չնշվեց: Արդյո՞ք մենք ճանաչում և գնահատում Վ. Սարոյանի գործերը, թե՞ միայն հպարտանում ենք նրա հայ լինելու հանգամանքով: Այս թեմաների շուրջ Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է թարգմանիչ Զավեն Բոյաջյանի հետ:

Դասախոս ռեստարտ


Դեռևս գարնանը պարզ էր,  որ նոր ուսումնական տարում բուհերում դիմորդների փոքր թվի հետ կապված լուրջ խնդիրներ կլինեն, իսկ բուհական ընդունելության քննություններից հետո ակնահայտ դարձավ, որ առանց կառավարման, ժամաբաշխման, դրույքաչափերի հետ կապված փոփոխությունների բուհերը չեն կարող հաղթահարել ստեղծված իրավիճակը: Հաշվի առնելով նաև հեղափոխությունից հետո ստեղծված նոր իրադրությունը, կրթության փորձագետները, դասախոսները այս ամիսների ընթացքում կազմակերպել են քննարկումներ, առաջարկներով դիմել կրթության և գիտության նախարարությանը՝ ուղղված բուհական կրթության առողջացմանը  կամ ռեստարտին: Ինչպիսի՞ն է իրավիճակը նոր ուսումնական տարվա մեկնարկին, ռեստարտի ի՞նչ հնարավորություններ ու ճանապարհներ կան: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է «Դասախոս ռեստարտ» նախաձեռնության անդամ, պատմ. գիտ. թեկնածու Դավիթ Թինոյանի հետ:

Երևանի պատկերն ու տեքստը


Մեկնարկում է Երևանի 2800-ամյակին նվիրված մշակութային միջոցառումների շարք, որի առանցքում լինելու է Մկրտիչ Արմենի՝ 1931 թ. հրատարակված «Երևան» ոչ այնքան հայտնի վեպը: Երևանի հետ կապված վերջին զարգացումների, մայրաքաղաքի ներկա պատկերի ու ընկալումների համատեքստում հետաքրքիր է այս վեպի ընտրությունը և ընդհանրապես Երևանի շուրջ ծավալվող դիսկուրսը: Երիտասարդ արվեստագետների` պատմական ու արդի Երևանի ընկալումների ու մտահոգությունների մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է «Արտկոնցեպտ» միջազգային ասոցիացիայի հիմնադիր, կոմպոզիտոր Արսեն Բաբաջանյանի հետ:

Բարձրագույն կրթության բարեփոխումների հեռանկարը


Հայաստանյան ներկա հնարավորություններով ինչպե՞ս է հնարավոր բարեփոխումներ իրականացնել բուհերում, ովքե՞ր կարող են նախաձեռնել և իրականացնել դրանք: Ի՞նչ դեր ունի պետությունը այս գործում: Ինչպե՞ս է ընդհանրապես փոփոխվում բարձրագույն կրթությունն աշխարհում և հնարավո՞ր է համընթաց քայլել այդ զարգացումներին: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է «Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոն» հիմնադրամի տնօրեն Ռուբեն Թոփչյանի հետ:
 
 

Լեռան քարոզը. Սպանություն և հաշտություն (Մատթ. 5:21-26). մաս 3-րդ


Ինչի՞ է արժանանում մարդն, ով զուր տեղը բարկանում է իր եղբոր վրա, նրան հիմար և ապուշ անվանում: Շարունակում է մեկնաբանել Ռուբեն վարդապետ Զարգարյանը: 

Լեռան քարոզը. Սպանություն և հաշտություն (Մատթ. 5:21-26). մաս 2-րդ


Ինչի՞ է արժանանում մարդն, ով զուր տեղը բարկանում է իր եղբոր վրա, նրան հիմար և ապուշ անվանում: Շարունակում է մեկնաբանել Ռուբեն վարդապետ Զարգարյանը:

Բարձրագույն կրթության որակ և հավատարմագրում


Թեև կրթության փորձագետները, կրթական խնդիրներով զբաղվող հասարակական կազմակերպությունները, դասախոսները, ուսանողները տարիներ շարունակ խոսում են կրթության ցածր որակի, աշխատաշուկայի պահանջներին անհամապատասխանության և հարակից այլ խնդիրների մասին, սակայն հայաստանյան կրթական հիմնարկները, մասնավորապես ԲՈՒՀ-երը, հաջողությամբ հավատարմագրեր են ստանում, շարունակում աշխատել առանց իրական փոփոխությունների: Ո՞րն է խնդիրը, ինչպե՞ս է ընդհանրապես Հայաստանում կազմակերպվում կրթական հիմնարկների աշխատանքի գնահատումն ու հավատարմագրումը: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է «Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոն» հիմնադրամի տնօրեն Ռուբեն Թոփչյանի:
 
 

Պետական աջակցություն արվեստին. խրախուսո՞ւմ, թե՞ վերահսկողություն


Ինչպիսի՞ն պետք է լինի պետության քաղաքականությունը արվեստի ոլորտում, որպեսզի խրախուսի ստեղծագործական ազատությունը, պայմաններ ապահովի արվեստագետի գործունեության համար, սակայն չվերահսկի արվեստագետին ու ստեղծագործության բովանդակությունը: Ի՞նչ դեր ունեն ստեղծագործական միությունները մեր իրականության մեջ և որքանո՞վ է պահանջված դրանց գործունեությունը: Պե՞տք է արդյոք պետական աջակցությամբ գրքեր հրատարակվեն և ինչպիսի՞ գրքեր: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը  զրուցել է բանաստեղծ, թարգմանիչ Հակոբ Մովսեսի հետ: