Շնորհալուց մինչև Ոսպնակեր. հոգևորականների պատվանուններն ու մականունները


Հոգևորականներին տրված մականուններն ու պատվանունները բացահայտում են նրանց  բնավորության գծերը, կենցաղավարությունը, վաստակն ու արժանիքները, արարքներն ու անգամ քաղաքացիական դիրքորոշումները: Հայ եկեղեցական գործիչների մականնունների, պատվանունների ու դրանց պատմության մասին զրուցում են Երևանի մատենադարանի գլխավոր ֆոնդապահ Գևորգ Տեր-Վարդանյանը և Գևորգյան ճեմարանի մագիստրատուրայի շրջանավարտ Մանվել սարկավագ Սարգսյանը:

Թափուր բուհեր


2017-18 ուստարվա բուհական ընդունելության քննություններից հետո արձանագրված արդյունքներով ընդհանուր 18 000 վճարովի տեղերից 11 375-ը  թափուր են մնացել: Ոլորտի մասնագետները հայտարարում են՝ արտառոց ոչինչ չկա: Հաջորդ տարվա կանխատեսումներն ավելի վատ են. դիմորդների թիվը ավելի քիչ է լինելու, իսկ կառավարության 2018-2020 թվականների միջնաժամկետ ծախսերի ծրագրով էլ ՀՆԱ-ից կրթության ոլորտին հատկացվող մասնաբաժինը նվազեցվելու է: Ի՞նչ են առաջարկում փորձագետները: 

«Պահպանվում է պետության կողմից»


Պատմամշակութային հուշարձանների տարածքներում կատարված իրավախախտումները հազվադեպ չեն: Դրանց շուրջ ծագած աղմկահարույց վիճաբանությունները, դատական գործընթացները հուշարձանների պահպանության երաշխիք չեն.

Էվթանազիա. կյանքի և մահվան փիլիսոփայության միջև


Էվթանազիայի նկատմամբ իրավական գնահատականը պայմանավորված է բժշկական, բարոյաէթիկական, փիլիսոփայական, կրոնական հայացքների առանձնահատկություններով: Որոշ երկրներում այն քրեորեն պատժելի է, որոշ երկրներում՝ օրենքով թույլատրված: Հայաստանում էվթանազիան օրենքով արգելված է: Ի՞նչ էթիկական խնդիրներ է հարուցում այս երևույթը աշխարհում և արդյո՞ք քրիստոնեական աշխարհայացքը օգնում է հաղթահարել այդ խնդիրները: Թեման քննարկում են ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի Բիոէթիկայի ամբիոնի հայաստանյան մասնաճյուղի վարիչ Սուսաննա Դավթյանը և Մայր Աթոռի միաբան Զաքարիա ծայրագույն վարդապետ Բաղումյանը: 

Ծուլություն


Յուրաքանչյուր ոք Աստծուց օժտված է գործելու, ստեղծելու կարողությամբ: Ծուլության մեղքի մեջ ընկնելը կախված չէ երկրի տնտեսական, սոցիալական վիճակից: Արարելու կամքը ներքին տրամադրություն է: Ներկայացնում են Առնակ քահանա Հարությունյանը և Ինգա Հարությունյանը: 
 

«Ոսկե ծիրանից» հետո


Կինոյի շուրջ հատկապես կրքոտ քննարկումներ են ծավալվում «Ոսկե ծիրան» միջազգային կինոփառատոնի օրերին: Փառատոնի փակումից հետո մի քանի օր էլ տևում են  իներցիոն տատանումները, իսկ հետո բոլորը հեռանում են «մշակույթների ու քաղաքակրթությունների խաչմերուկից» և անցնում իրենց առօրյա աշխատանքին: «Ոսկե ծիրանի» այս տարվա համայնապատկերի մասին զրուցում են «Հրանտ Մաթևոսյան» հիմնադրամի տնօրեն Դավիթ Մաթևոսյանը և լրագրող Նունե Հախվերդյանը:

Հոգևորականությունը և ճնշված ապստամբությունը


Խորհրդային Հայաստանում կոլկտիվացման տարիներին տեղի ունեցած ապստամբությունների մասին գրեթե չի խոսվում: Մինչդեռ զինված բախումները երկար են տևել՝ 1929-1931թթ:  Ապստամբության հիմնական կազմակերպչները եղել են գյուղերի քահանաներն ու ընդհատակյա դաշնակները: Նրանց միացել են մեծ թվով անկուսակցական գյուղացիներ, իսկ հաճախ էլ նաև` կոմունիստներ: Ապստամբության առաջամարտիկը եղել է Դարալագյազի՝ Վայոց ձորի մարզը, որտեղ պայքարի մեջ ներքաշված է շուրջ 2500 մարդ: Ապստամբության ժամանակ շուրջ մեկ տարի Վայոց ձորում դադարել է խորհրդային իշխանության գոյությունը: «Տարբերակ» հաղորդաշարի տաղավարում են Եղեգնաձորի տար

Թովմաս առաքյալ


Թեև Թովմասի մասին հիշատակությունները սակավ են, սակայն ավետարանական մի քանի դրվագների շնորհիվ բացահայտում ենք անմիջական, հետաքրքրասեր, նաև թերահավատ մարդու համարում ունեցող առաքյալի կերպարը: 

Ագահություն


Բնական է, երբ մարդը ցանկանում է աշխատել, դրամ ունենալ, ընտանիք պահել, գեղեցիկ իր ձեռք բերել: Բայց ինչու է պատվիրանն ասում՝ աչք մի ունեցիր քո ընկերոջ, քո հարևանի ունեցվածքի վրա, մեկնաբանում է Առնակ քահանա Հարությունյանը:   

Բարկություն


Քրիստոս տաճարի մեջ բարկացավ, որովհետև տեսավ անարդարություն:
Բարկությունը նուրբ միջսահման ունի. մարդու ներքին զգացողությունների, այդ պահին ունեցած ապրումների արտահայտությունն է` երբեմն նույնիսկ արդարության ձգտումով: 
Մեկնաբանում է Առնակ քահանա Հարությունյանը:   
 

Տուր ինձ, Տեր…


Շատերս ենք առօրյա կյանքում խնդրում մեր մտերիմներին` աղոթել մեզ համար: Խնդրում ենք, որովհետև հավատում ենք ուրիշի համար աղոթքի զորությանը: Հրայրի և Քրիստինեի առաջնեկը՝ Գևորգը, ծնվեց նրանց ամուսնությունից 12 տարի անց: Հրայրը սիրում է անդրադառնալ իր կյանքի այդ դրվագին՝ ինչ հրաշք տեղի ունեցավ և անծանոթ մարդկանց աղոթքներով կատարվեց իր ընտանիքի նվիրական երազանքը:

Դարձյալ Պոլսի մասին


Պոլսի պատրիարքության պատրիարքական փոխանորդ Արամ արքեպիսկոպոս Աթեշյանը պաշտոնական գրություն է ուղարկել Ամենայն հայոց հայրապետին, որով հայտնում է, որ պատրաստ է աթոռը զիջել տեղապահի ընտրություններում հաղթած Գարեգին արք. Բեքչյանին եւ բարիգալստյան Հրաշափառի  արարողությամբ նրան  դիմավորել Ստամբուլում: Ի՞նչ սպասելիքներ կան Պոլսում նոր տեղապահից և ինչպիսի՞ հոգևոր առաջնորդ են ուզում ունենալ թրքահայերը: Զրուցում են «Ակօս» թերթի հայկական բաժնի խմբագիր Բագրատ Էստուկյանը  և թուրքագետ Վարուժան Գեղամյանը: