Մագիստրոսական կրթության խնդիրները


Ասպիրանտական կրթության անհաջողությունները փորձագետները հիմնականում պայմանավորում են բուհական կրթության երկրորդ աստիճանի՝ մագիստրատուրայի ձախողմամբ։ Կրթության ոլորտի պատասխանատուները պարբերաբար հայտարարում են մագիստրատուրայի կրթական ծրագրերի և բովանդակության արմատական փոփոխությունների մասին։ Ի՞նչ դեր է կատարում մագիստրատուրան մեր կրթական համակարգում  և ի՞նչ պայմաններ են անհրաժեշտ մագիստրոսական կրթության կայացման համար: Քննարկում են Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային  կենտրոնի տնօրեն Ռուբեն Թոփչյանը և Բրյուսովի անվան լեզվահասարակագիտական համալսարանի պրոֆեսոր Հայկ Պետրոսյանը:

Գրողը, իրականությունն ու ընթերցողը


Ի՞նչ ակնկալիքներ ունի գրականությունից ընթերցողն այսօր, գրականության ո՞ր գործառույթներն են իրացվում, ի՞նչ դեր ունեն հայ ժամանակակից գրականությունը և քննադատությունը գրականության մասին հասարակական պատկերացումների ձևավորման գործում: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է գրող, գրականագետ Գրիգոր Պըլտեանի հետ:

Փոփոխություններ հանուն որակի


Վիճակագրությունը փաստում է, որ Հայաստանում գիտական աստիճանի ձգտող և  ատենախոսություն պաշտպանող մարդկանց շատ ցածր տոկոսն է այնուհետ մնում գիտության ասպարեզում։ Շատերի համար գիտական աստիճան ունենալը պարփակվում է հարմար կարգավիճակ և լավ աշխատանք ձեռք բերելու հեռանկարով։ Գիտական աշխատանքի նկատմամբ լրջություն չկա նաև այն պատճառով, որ այդ աշխատանքի որակի նկատմամբ խիստ պահանջներ չկան։ Ե՞րբ և ի՞նչ պայմաններում կարող է փոխվել այս վերաբերմունքը։ Զրուցում են ԿԳՆ բարձրագույն որակավորման կոմիտեի նախագահ Սմբատ Գոգյանը և գիտության կոմիտեի նախագահի տեղակալ Վարդան Սահակյանը:  

Ի՞նչ գրել և ինչպե՞ս 21-րդ դարում


Բավարա՞ր է գրքասիրությունը, հայրենասիրությունը և շնորհը լավ գրականություն ստեղծելու համար: Ի՞նչն է գրականությունը ազգային դարձնում և ինչպե՞ս կարող է ազգայինը նաև համամարդկային դառնալ: Գրողի կայացման գործում ի՞նչ դեր ունեն միջավայրը, կրթությունն ու քննադատությունը: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է գրող, գրականագետ Գրիգոր Պըլտեանի հետ:

Դանիել Ռումյան


Դանիելը «Դեպի Հայք» ծրագրով Հայաստան գալուց հետո որոշում է մնալ Հայաստանում: Նա Մադրիդից է: Մայրը անգլուհի է, հայրը կես հայ, կես իսպանացի: «Իսպանիայում ես անգլիացի էի, Անգլիայում՝ իսպանացի, իսկ Հայաստանում բոլորը պնդում են, որ հայ եմ: Թող այդպես լինի...»: 

Վարքագծի փոփոխությունը՝ զարգացման հնարավորություն


Ինչի՞ հետ է կապված Հայաստանի հեռանկարային զարգացումն ու բարեկեցությունը: Ի՞նչ է փոխվել մեզանում թավշյա հեղափոխությունից հետո և ինչ՝ չի փոխվել: Քննարկում են սոցիոլոգ Ժաննա Անդրեասյանը և տնտեսագետ Աշոտ Խուրշուդյանը: Զրույցը վարում է Աննա Սարգսյանը: 

Ֆրանկաֆոնիան և մենք


Երևանում անցկացվեց Ֆրանկոֆոնիայի կազմակերպության 17-րդ գագաթնաժողովը, որն իսկական մշակութային տոնի վերածվեց: Այդ միջոցառումներին իրենց մասնակցությունը բերեցին նաև հայ արվեստագետներ Սփյուռքից: Ի՞նչ տվեցին մեզ այդ միջոցառումները, մշակութային շփումների ի՞նչ նոր հնարավորություններ են տալիս դրանք Հայաստանում և Սփյուռքում ապրող հայ արվեստագետներին: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է կոմպոզիտոր, դաշնակահար Արթուր Ահարոնյանի հետ:

Վերին Գետաշենի Սուրբ Աստվածածին եկեղեցին


Վերին գետաշենցիները վերակառուցեցին իրենց գյուղի եկեղեցին և այժմ հոգ են տանում, որ այն բարեկեցիկ ու խնամված լինի: Մասնակցում են բոլորը՝ յուրաքանչյուրն իր հնարավորության սահմաններում: Ակտիվ են հատկապես համայնքի երիտասարդները. նրանք, տեր հոր առաջնորդությամբ, հավակնոտ ծրագրեր ունեն, որ պետք է կյանքի կոչեն: 

Սիրելի ժողովուրդ, թե՞ հարգելի քաղաքացի


Մենք ստիպվա՞ծ ենք պատասխանել «Ով է հայը հարցին», որ ստեղծենք ժամանակակից հայկական պետություն: Ինչպե՞ս է հանրությունն ընտրում իր կենսագործունեության հիմնարար արժեքները և զարգացման իր մոդելը: Ինչպե՞ս են կարգավորվում պետական կառավարման համակարգ-հասարակություն հարաբերությունները: Քննարկում են մշակութաբան Մխիթար Գաբրիելյանը և քաղաքագետ Ալեն Ղևոնդյանը: Զրույցը վարում է Աննա Սարգսյանը: 

Թարգմանական դրամատուրգիա. Շեքսպիրից՝ Արթուր Միլլեր


Ինչպե՞ս են թարգմանվում, ուսումնասիրվում և բեմադրվում Շեքսպիրի ստեղծագործությունները Հայաստանում: Շեքսպիրյան պիեսների հանրայնացման գործում ի՞նչ դեր ունի Վահրամ Փափազյանը: Որքանո՞վ և ինչպե՞ս են մեր թատրոնները բեմադրում համաշխարհային դրամատուրգիայի դասականների ստեղծագործությունները: Ինչո՞ւ չեն թարգմանվել և շատ քիչ են Հայաստանում բեմադրվել ամերիկյան ամենահայտնի դրամատուրգներից մեկի՝ Արթուր Միլլերի պիեսները: Այս հարցերի մասին Հայկ Համբարձումյանը զրուցել է թարգմանիչ, թատերագետ Հասմիկ Սեյմուրի հետ:

Լոկալ և գլոբալ մշակույթներ


Ինչու՞ է կարևոր ազգային, լոկալ մշակույթի համամարդկայնացումը, ի՞նչ մեխանիզմներ է առաջարկում ժամանակակաից աշխարհը դրա համար: Ի՞նչ ենք մենք անում այդ ուղղությամբ, բացի ներկայացուցչական միջոցառումներից: Թեման քննարկում են արվեստագետ Արևիկ Արևշատյանը և «Փրինթինֆո» հրատարակչության տնօրեն Արամ Մեհրաբյանը: Զրույցը վարում է Աննա Սարգսյանը: 

Գիտելիք արտադրող, թե՞ արտագրող


Բարձրագույն որակավորման կոմիտեն սկսել է արձագանքել գիտական ատենախոսություններում տեղ գտած գրագողության փաստերին: Հայաստանյան պրակտիկայում քիչ չեն դեպքերը, երբ գիտական աստիճանի հայցորդը աստիճանաշնորհում ստացել է  կեղծիքի միջոցով: Ինչպե՞ս է հայտնաբերվում ուսանողի կամ ասպիրանտի գրագողության փաստը և ի՞նչ է հետևում դրան: Ի՞նչ գիտի ուսանողը գիտական էթիկայի ու ազնվության մասին: Քննարկում են Խ. Աբովյանի անվան պետական մանկավարժական համալսարանի կիրառական հոգեբանության ամբիոնի վարիչ Սամվել Խուդոյանը և Տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարարության մտավոր սեփականության գործակալության պետի տեղակալ Քրիստինե Համբարյանը: