![]() |
Գարեգին Հովսեփյան ԿաթողիկոսԳարեգին արքեպիսկոպոս Հովսեփյանը ոչ միայն Գևորգյան հոգևոր ճեմարանի սան է եղել, այլև՝ բարդ մի շրջանում ղեկավարել է այն։ Մեծ հայագետն ու հարգված հոգևորականը ճեմարանի առաջին սաներից էր, որ կուսակրոն քահանա ձեռնադրվեց։ Նա կյանքի մեծ մասն անց է կացրել Մայր Աթոռ Ս. Էջմիածնում, եպիսկոպոս ձեռնադրվել, արքության աստիճան ստացել։ Նա ընկերոջ՝ Գևորգ արքեպիսկոպոս Չորեքչյանի առաջարկով ընտրվել է Կիլիկիո կաթողիկոս։ |
![]() |
Դերենիկ ԴեմիրճյանԴերենիկ Դեմիրճյանը Գևորգյան հոգևոր ճեմարանում ուսանելու տարիներին առաջին գրական փորձերը կատարած հայ մեծանուն գրողներից մեկն է: Դեմիրճյանը նաև Հովհաննես Թումանյանի հիմնադրած Վերնատան՝ ճեմարանի շրջանավարտ չորս անդամներից մեկն է: Մեծ եղավ նրա ներդրումը հայ գրականության մեջ, որոնցից ամենանշանակալին թերևս «Վարդանանք» պատմավեպն է, ինչպես նաև «Քաջ Նազար» կատակերգությունն ու «Երկիր հայրենի» դրաման: |
![]() |
Կրթության և գիտության նոր ռազմավարություն. մաս 190-րդՎանաձորի՝ մաթեմատիկայի և բնագիտական առարկաների խորացված ուսուցմամբ «Էվրիկա» դպրոցի տնօրեն Արմեն Ծատուրյանի հետ Հովհաննես Երանյանը քննարկել է հանրակրթության հիմնական խնդիրները և այն եղանակաները, որոնց շնորհիվ իրենց դպրոցը բարձր առաջադիմություն ու ձեռքբերումներ է գրանցում։ |
![]() |
Մանուկ ԱբեղյանՄանուկ Աբեղյանը մեծանուն այն եզակի գիտնականներից է, ով ոչ միայն ուսանել է Գևորգյան հոգևոր ճեմարանում, այլեւ դասավանդել և ղեկավարել այն։ Մեծ հայագետն իր կոթողային աշխատությունների մեծ մասը կամ գրել, կամ մտահաղացել է ճեմարանական շրջանում։ Աբեղյանը մինչև կյանքի վեջին օրը չի խզել շփումները Մայր Աթոռի հետ: Ավելին՝ նա նաև հոգևոր խորհրդի անդամ էր։ |
![]() |
Հրաչյա ԱճառյանՀրաչյա Աճառյանը Գևորգյան հոգևոր ճեմարանում կարճ ժամանակ է դասավանդել, սակայն այդքանն էլ բավական էր, որ մեծ հետք թողներ հոգևոր կրթարանի հետագա գործունեության վրա: Հայ մեծագույն լեզվաբանը ստեղծել է մի քանի լեզուների ուսուցման մեթոդաբանություն: Նա հալածվել է ստալինյան բռնությունների շրջանում: Դեռ մանկուց մի աչքի տեսողությունը կորցրած գիտնականը ստեղծել է հիմնարար կոթողային աշխատություններ, կատարելով մի ամբողջ գիտական ինստիտուտի աշխատանք: |
![]() |
Կրթության և գիտության նոր ռազմավարություն. մաս 189-րդԵրևանի Հակոբ Օշականի անվան 172-րդ հիմնական դպրոցի մարիոնետների թատրոնի ղեկավար Մարո Ասլիկյանի հետ Հովհաննես Երանյանը քննարկել է խմբակի դերը երեխաների կրթության գործում, թատրոնի ձեռքբերումներն ու նոր ծրագրերը։ |
![]() |
Արմենակ ՇահմուրադյանԱրմենակ Շահմուրադյանը բոլոր ժամանակների ամենանշանավոր երգիչն է: Նրա համար ճակատագրական նշանակություն ունեցավ կրթությունը Գևորգյան հոգևոր ճեմարանում և հանդիպումը Կոմիտաս վարդապետի հետ: Այդուհետ նրանց գործունեությունը ընթացավ համատեղ: Թողնելով Փարիզի Գրանդ օպերայի առաջին մեներգչի հաղինակավոր աշխատանքը, նա ամբողջությամբ լծվեց հայ ազգային երգի, հատկապես կոմիտասյան մշակումների տարածմանը, համերգային շրջագայություններ ունենալով գրեթե ամբողջ աշխարհում։ |
![]() |
Կրթության և գիտության նոր ռազմավարություն. մաս 188-րդՎաղարշապատի Մաքսիմ Գորկու անվան համար 5 դպրոցի տնօրեն Գայանե Սաֆարյանի հետ Հովհաննես Երանյանը քննարկել է «Էջմիածինը գրի, գրքի և դպրության քաղաք» հռչակելու նախաձեռնությունը և այդ գործում աշակերտների և ուսուցիչների ոգևորությունը։ |
![]() |
Պետական թատրոնի, Համալսարանի ու գրադարանի հիմնադիր Նիկոլ ԱղբալյանըՆիկոլ Աղբալյանը 19-րդ դարավերջի և 20-րդ դարասկզբի ամենանշանավոր հայ գրականագետներից մեկն է, պետական գործիչ, ուսուցիչ ու մտավորական Գևորգյան ճեմարանի շրջանավարտը Վերնատուն գրական կազմակերպության միակ տեսաբանն էր, և հսկայական ազդեցություն ուներ ժամանակի հայ գրական ընթացքի վրա։ Նիկոլ Աղբալյանն էր, որ առաջինը հռչակեց հայ նոր հանճարեղ բանաստեղծի՝ Եղիշե Չարնեցի ասպարեզ իջնելը։ Հայաստանի Առաջին հանրապետության Լուսավորության նախարար Նիկոլ Աղբալյանին է հայ ժողովուրդը պարտական առաջին պետական համալսարանի, Ազգային գրադարանի, առաջին պետական թատրոնի հիմնադրման համար։ |
![]() |
Կրթության և գիտության նոր ռազմավարություն. մաս 187-րդ«Բարձունք» կրթական շարժման առաջնորդող խորհրդի անդամ Արեգ Թադևոսյանի հետ Հովհաննես Երանյանը քննարկել է նոր սերունդ և նոր երկիր ունենալու գործում կրթության դերն ու նշանակությունը։ |
![]() |
Կրթության և գիտության նոր ռազմավարություն. մաս 186-րդԿրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանի հետ Հովհաննես Երանյանը ամփոփել է 2024 թվականին հանրակրթության ոլորտի գլխավոր խնդիրները և 2025–ին սպասվող սպառնալիքները։ |
![]() |
Կրթության և գիտության նոր ռազմավարություն. մաս 185-րդՍոցիալ–էմոցիոնալ կրթության հետազոտող Հասմիկ Մովսիսյանի հետ Հովհաննես Երանյանը քննարկել է այդ համակարգի առավելությունները, և Հայաստանում դրա ներդրման անհարաժեշտության ու օգտակարության հարցերը։ |