Սամվել Սաֆարյան


Սամվել Սաֆարյանին մեկ օրվա ընթացքում երեք անգամ վիրավվել է: Ծննդավայր Արցախի Մարտունու շրջանի Շեխեր գյուղում զինվորական ծառայության է եղել Սամվելը, երբ սկսվել է պատերազմը: Երիտասարդ հրամանատարն իր ենթակայության տակ գտնվող 4 դիպուկահարի հետ դիրքերում է եղել։ Առաջին անգամ վիրավորվել է թշնամու խրամատի դիտարկման ընթացքում, երբ ադրբեջանցի զինվորները հարձակվել են իրենց խրամատի վրա ու նռնակներ նետել, այդ ժամանակ Սամվելի աջ ձեռքն է վիրավորվել, երկրորդը՝ հիվանդանոցի ճանապարհին, երրորդը՝ գլխի շրջանում:

Անցողիկն ու մնայունը Գաբրիել Սունդուկյանի դրամատուրգիայում


Գաբրիել Սունդուկյանի պիեսներում արծարծված թեմաները, թեև այսօր կարող են ժամանակավրեպ թվալ, սակայն նա առայսօր շարունակում է մնալ հայ ամենաբեմադրվող դրամատուրգներից մեկը։ Գաբրիել Սունդուկյանի ծննդյան 200-ամյակի առիթով «Զուգահեռ ընթերցումներ» հաղորդմանը Գ․ Սունդուկյանի դրամատուրգիայի յուրահատկությունները քննարկում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը և Արքմենիկ Նիկողոսյանը։

Հայաստանի պետական կամերային երգչախումբը 25 տարեկան է


Հայաստանի պետական կամերային երգչախումբը հիմնադրվել է 2000 թվականին «Վաչէ և Թամար Մանուկեան» բարեգործական միության հովանավորությամբ` որպես Հայաստանի պետական կամերային նվագախմբի կազմում գործող երգչախումբ։ 2008 թվականին երգչախումբը ստացել է պետական կարգավիճակ: Երգչախմբի հիմնադրման 25-ամյակի առիթով` հունիսի 27-ին, Կոմիտասի անվան կամերային երաժշտության տանը տեղի ունեցավ հոբելյանական համերգ։ Այս և նախորդ համերգաշրջանների կարևոր ելույթների, երաժշտական ավանդույթների, առաջիկա նախագծերի մասին «Արտֆոկուսում» խոսել է Հայաստանի պետական կամերային երգչախմբի գեղարվեստական ղեկավար ու գլխավոր դիրիժոր, ժողովրդական արտիստ Ռոբերտ Մլքեյանը։ Զրույցը վարել է Անահիտ Մարգարյանը:

Ինչպե՞ս դասականի մեջ մոդեռն լինել. Ռազմիկ Դավոյան


Ռազմիկ Դավոյանը կարողանում է ինքնահատուկ կերպով միավորել մոդեռնիստական պոեզիան ու դասական բանաստեղծության ավանդները, լինել նորարար, միաժամանակ հասկանալի ու սիրելի տարբեր սերունդների համար։ Ռազմիկ Դավոյանի պոեզիայի յուրահատկությունների մասին «Զուգահեռ ընթերցումներ» հաղորդմանը զրուցում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը և Արքմենիկ Նիկողոսյանը։

Մատենադարանում բացվել է վերականգնողական թղթի արտադրամասը


Մայիսի 22-ին Մատենադարանում բացվել է հայկական վերականգնողական թղթի արտադրամասը։ Ձեռագրերը վերականգնելիս ճապոնական թղթին արդեն փոխարինում է հայկականը՝ մեծացնելով կառույցի անկախությունը միջազգային շուկայից և բացելով ձեռնարկատիրական գործունեության նոր հեռանկարներ։ Հայկական վերականողական թղթի ստեղծման պատմության և արտադրման տեխնոլոգիայի, Հայաստանում վերականգնողի մասնագիտությանը վերաբերող հարցերի և խնդիրների մասին «Արտֆոկուսում» խոսել են Մատենադարանի վերականգնման բաժնի ղեկավար Գայանե Էլիազյանն ու Մատենադարանի ավագ վերականգնող Արթուր Պետրոսյանը:

Հերոսներին տուն վերադարձնող գրականություն, մաս 2


Հայ նորագույն, ապա նաև անկախության շրջանի գրականության մեջ վերադարձի ու տան գաղափարները նոր իմաստավորում ու արտահայտության ձևեր են ստանում։ Ինչո՞ւ և ինչպե՞ս է հերոսը տուն վերադառնում, ինչպիսի՞ն է տան ընկալումը, ի՞նչ հարաբերության մեջ են տունն ու հայրենիքը։ Այս հարցերը «Զուգահեռ ընթերցումներ» հաղորդմանը քննարկել են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը և Արքմենիկ Նիկողոսյանը։

Ազգային պատկերասրահը նորոգումից հետո


Ազգային պատկերասրահը ապրիլի 15-ին պաշտոնապես վերաբացվել է նոր տեսքով, ժամանակակից լուծումներով ու բազմազան ծրագրերով: Նորոգումը սկսվել էր 2021 թվականին: Փոխվել ու արդիականացվել են օդափոխության համակարգերը, տեղադրվել են նոր վերելակներ, փոխվել է թանգարանի էքսպոզիցիան: Զուգահեռ նորոգվել է պատկերասրահի մյուս մասնաճյուղերը։ Ազգային պատկերասրահում տեղի ունեցող փոփոխությունների ու թանագարանի զարգացման մասին «Արտֆոկուսում» Անահիտ Մարգարյանը զրուցել է Ազգային պատկերասրահի ցուցահանդեսային բաժնի ղեկավար Վիգեն Գալստյանի հետ:

Հերոսներին տուն վերադարձնող գրականություն, մաս 1


Տուն վերադարձը հայ ու համաշխարհային գրականության առանցքային թեմաներից է։ Գրական ու բանահյուսական ստեղծագործություններում տարբեր են հերոսների տուն վերադարձի շարժառիթներն ու տան նրանց ընկալումները։ Հայ միջնադարյան գրականության, բանահյուսության, նաև նոր գրականության մեջ տուն վերադարձի մոտիվները «Զուգահեռ ընթերցումներ» հաղորդմանը քննարկել են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը և Արքմենիկ Նիկողոսյանը։

Այբի «Ռոքերստր» նվագախմբի ուսումնակրթական ծրագրերը


Տիկնիկային թատրոնում տեղի կունենա «Այբ» դպրոցի «Ռոքերստր» նվագախմբի ուսումնակրթական-համերգը` «Վիզուալ արվեստը ռոքում» թեմայով: Երաժշտախումբը կատարելու է ստեղծագործություններ, որոնք ներկայացնում են կերպարվեստի և ռոք մշակույթի փոխազդեցությունը: Սպասվող համերգի և հանրակրթական դպրոցներում արվեստի խորացված ուսուցման թեման «Արտֆոկուսում» քննարկել են «Այբ» դպրոցի նախագծային ուսուցման «Ռոքերստր» ակումբի ղեկավարներ Վահագն Պապայանն ու Էրիկ Ալոյանը:

Ֆրանսիական գրականությունը հայերեն


Ֆրանսիական գրականության հայերեն թարգմանությունները յուրահատուկ հատույթ են հայ թարգմանական դաշտում։ Ե՞րբ և ինչպե՞ս են սկսվել ֆրանսիական գրականության թարգմանությունները, ի՞նչ ընթացք են ունեցել, ի՞նչ և ինչո՞ւ է այսօր թարգմանվում ֆրանսերենից։ «Զուգահեռ ընթերցումներ» հաղորդմանը այս հարցերը քննարկում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը և Արքմենիկ Նիկողոսյանը։

Ի՞նչ տեսք ունի ժամանակակից Երևանը


«Սնխ» ստուդիան Վենետիկում «Առանց կասկածի» խորագրով ցուցահանդեսում ներկայացրել է «ՀայԱրտ» ժամանակակից արվեստի թանգարանի վերակառուցման և արդիականացման հայեցակարգը: Ի՞նչ տեսք կունենա «Հայարտի» շենքը և կից տարածքը «Սնխ» ստուդիայի նախագծի իրագործման դեպքում։ «Արտֆոկուսում» Անահիտ Մարգարյանը զրուցել է ճարտարապետներ Աշոտ և Արմինե Սնխչյանների հետ:

Աքսորի գրականություն


2006 թվականից Հայաստանում հունիսի 14-ը նշվում է որպես Բռնադատվածների հիշատակի օր։ Պաշտոնական տվյալներով՝ Հայաստանում բռնադատվել է 42.000 մարդ, զգալի մասը՝ գնդակահարվել։ Այդ սարսափելի իրականությանը գեղարվեստական, հուշագրական, հրապարակախոսական անդրադարձները հետագայում ստացան աքսորի գրականություն անվանումը։ Այս ստեղծագործությունների գեղարվեստական ու հոգեբանական առանձնահատկությունների մասին «Զուգահեռ ընթերցումներ» հաղորդմանը զրուցում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը, Արքմենիկ Նիկողոսյանը և գրականագետ Սիրանուշ Դվոյանը։