![]() |
Գրիգոր ՂափանցյանԳևորգյան ճեմարանի փակվելուց ընդամենը երեք տարի հետո բացվեց Հայաստանի առաջին պետական համալսարանը։ Դասախոսական կազմի գերակշիռ մեծամասնությունը հենց ճեմարանի նախկին ուսուցիչներ էին, և նրանցից մեկը լեզվաբան, հայագետ Գրիգոր Ղափանցյանն էր։ Նա 1913 թվականին մերժելով Նիկողայոս Մառի առաջարկը՝ մնալ Սանտ Պետերբուրգի համալսարանում և աշխատել միասին, վերադառնում է հայրենիք և ուսուցչության մտնում Գևորգյան հոգևոր ճեմարան։ Անմիջապես միանում է ճեմարանի տեսուչ նշանակված Ստեփանոս Մալխասյանցի խմբին, որը կոչված էր բարեփոխել ճեմարանի կրթական ծրագրերը, գրել նոր կանոնադրությունը։ Առաջին լուրջ ուսումնասիրությունները կատարում է ճեմարանում և հրատարակում Մայր Աթոռի «Արարատե հանդեսում»։ 1918 թվականին զենքը ձեռքին հայ հեգևորականների ու գիտնականների հետ մարտնչում է Սարդարապատի ճակատամարտում։ Նորաբաց պետական համալսարանի լեզվաբանության ամբիոնի վարիչն էր, նորաստեղծ ԳԱԱ–ի Լեզվի ինստիտուտի տնօրենը։ Մեծ գիտական ժառանգություն թողած լեզվաբանի ռուսերեն գրված որոշ աշխատություններ մինչև օրս հայերեն թարգմանված չեն։ |
![]() |
Նուբարաշենի Սրբոց նահատակաց եկեղեցում գիտելիքի և դպրության օրվա առիթով օրհնության կարգը է կատարվելՆուբարաշենի Սրբոց նահատակաց եկեղեցում օրհնության կարգը կատարել է տեր Բարդուղիմեոս քահանա Հակոբյանը։ Նա աշակերտներին ու մանկավարժներին հիշեցրել է, որ կրթությունը միայն գիր-գրականություն սերտելը չէ, կրթությունը հոգեկերտվածք է: Հոգեւորականը նկատել է, որ կրթվել՝ նշանակում է միտքն ու հոգին նորոգող ամենօրյա աշխատանք տանել: |
![]() |
Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում կայացել է Կրթության մշակների օրհնության կարգՄայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածին են այցելել կրթական կառույցների ներկայացուցիչներ, հանրակրթական դպրոցների տնօրեններ և մեծ թվով մանկավարժներ: Ամեն տարի այս օրը կրթության մշակները Մայր Տաճարում մասնակցում են Գարեգին Երկրորդ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի հանդիսապետությամբ մատուցված Սուրբ Պատարագին և ստանում Հայոց Հայրապետի հոգեխնամ օրհնությունը։ |
![]() |
Ադրբեջանը մեղադրում է հայերին հրեաների ցեղասպանության մեջԵրևանը ադրբեջանական է, հայերը մեղավոր են բնապահպանական տեռորիզմի, ադրբեջանական տարածքների օկուպացիայի, մինչև անգամ՝ հրեաների ցեղասպանության մեջ. միջազգային գիտական պարբերականներում հրապարակվող ադրբեջանցիների կեղծ գիտական հոդվածների քանակը մեծապես աճել է վերջին տարիների ընթացքում: «Գեղարդ» հիմնադրամը հնարավորինս հակազդում է՝ բողոքներ ներկայացնելով ամսագրերի խմբագրություններին, միևնույն ժամանակ, հիմնադրամի փորձագետը կարծում է, որ դա ոչ միայն ադրբեջանցի անհատ գիտնականների կողմից գիտական էթիկայի ոտնահարում է, այլև՝ Բաքվի պաշտոնական քաղաքականության մաս, հիբրիդային պատերազմի գործիք Հայաստանի դեմ: Աննա Սարգսյանը զրուցել է «Գեղարդ» գիտավերլուծական հիմնադրամի փորձագետ, պատմական գիտությունների թեկնածու Գոռ Մարգարյանի հետ: |
![]() |
Ազատանի դպիրներըՌոբերտն ու Ռաֆայելը եղբայրներ են, միասին ամեն կիրակի այցելում են Սուրբ Ստեփանոս եկեղեցի, շապիկ հագնում և մասնակցում Պատարագին: Իրենց հետաքրքրությունների, գյուղի առօրյայի, ուխտագնացությունների մասին եղբայրները սիրով են պատմում: |
![]() |
Յոթ Վերք եկեղեցու ՆարեկըՆարեկը դեռ փոքր հասակից տատիկի հետ հաճախել է Յոթ Վերք եկեղեցում մատուցվող Պատարագներին: Այսօր արդեն շապիկ է հագնում և խորան բարձրանում: Նարեկի օրը հագեցած ու հետաքրքիր է անցնում: Նա սիրում է երգել, սպորտով զբաղվել ու զբոսնել իր սիրելի քաղաքում: |
![]() |
Հենրիկ Էդոյան․ ինչո՞ւ պոեզիա1977-ին հրատարակված «Անդրադարձումներից», մինչև առայժմ վերջին՝ 2024-ին հրատարակած «Հայացք ոչ մի տեղից» ժողովածուն է ձգվում բանաստեղծ Հենրիկ Էդոյանի ստեղծագործական ընթացքը։ Ինչպե՞ս է ժամանակի ընթացքում փոխվում պոեզիայի ընկալումը, ինչպե՞ս է փոխվում պոետը ժամանակի մեջ և փոխվո՞ւմ է արդյոք։ Այս հարցերի շուրջ բանաստեղծի ծննդյան 85-ամյակի առիթով «Զուգահեռ ընթերցումներ» հաղորդմանը զրուցում են գրականագետներ Հայկ Համբարձումյանը, Արքմենիկ Նիկողոսյանը և Հենրիկ էդոյանը: |
![]() |
Միքայել սրբազանի գործով դատավարությանը դատարանը քննարկել է նրա խոհերըԴատարանը քննարկել է Միքայել արքեպիսկոպոս Աջապահյանի անձնական օրագրից դուրս բերված մտքերն ու խոհերը: Փաստաբանները նկատել են, որ Միքայել սրբազանին դատում են ոչ միայն կարծիքի, այլեւ մտքի համար։ Նրանք ընդգծել են, որ սրբազանի կեցավայրում իրականացված խուզարկությունն ու դրա արդյունքում ձեռք բերված ապացույցներն անթույլատրելի են: Պաշտպանական կողմը՝ որպես ապացույց, գործին կցել է «կոչ» բառի ստուգաբանությունը: |
![]() |
Միքայել Սրբազանի պաշտպանները դատավորին բացարկի միջնորդություն են ներկայացրելՓաստաբաններն արձանագրել են, որ դատավոր Արմինե Մելիքսեթյանը Միքայել Սրբազանի նկատմամբ խիստ բացասական վերաբերմունք ունի։ Դատավորը կանխակալ է տրամադրված և շահագրգռված է, որպեսզի Միքայել սրբազանի գործն իր վարույթում մնա: Նրանց գնահատմամբ՝ դատավորը գործը քննում է ընդդատության կանոնների կոպիտ խախտմամբ։ Սրբազանը հարցազրույցները տվել է Շիրակի մարզում, հետևաբար գործը պետք է քննվի Շիրակի մարզի դատարանում, սակայն դատավորն անում է հնարավոր ամեն բան վճիռն անձամբ կայացնելու համար: Փաստաբանների միջնորդությամբ դատարանը թույլ է տվել, որպեսզի սրբազանին տեսակցեն բոլորը, բացի լրագրողներից։ |
![]() |
Աստվածածնի Վերափոխման տոնին Մայր Տաճարում տոնական պատարագ է մատուցվելՏոնական Պատարագի ավարտին հանդիսավոր թափորը Նաթան արքեպիսկոպոս Հովհաննիսյանի հանդիսապետությամբ շարժվել է դեպի սուրբ Տրդատ բաց խորան, որտեղ կատարվել է խողողօրհնեքի արարողությունը: Նախ գոհություն է մատուցվել Աստծուն՝ հանդերի ու այգիների բերքի համար, ապա հոգևոր դասը աղոթքներով Տիրոջ օրհնությունն է հայցել տաճարին ընծայված պտուղների համար։ Արարողությունից հետո խաղողը բաժանվեց ժողովրդին, որպեսզի օրհնված պտուղը մտնի յուրաքանչյուրի տուն, հաջողություն և առատություն բերի: |
![]() |
Ծնունդն ու հրաժեշտն ըստ Հովհաննես ԳրիգորյանիՆրա պոեզիային հատուկ հումորն ու ինքնահեգնանքը մշտապես շաղախված են ողբերգականով։ Նրա բանաստեղծությունները սիրված են ընթերցողական տարբեր սերունդների կողմից։ Հովհաննես Գրիգորյանի ծննդյան 80-ամյակի առիթիվ նրա ծննդյան և հրաժեշտի բանաստեղծությունները զուգահեռ քննարկում են Հայկ Համբարձումյանն ու Արքմենիկ Նիկողոսյանը: |
![]() |
2020-ի պատերազմի հիշողությունը Թուրքիայում, Ադրբեջանում և ՀայաստանումԱդրբեջանի և Թուրքիայի ռազմական հաջողությունը 2020 թվականի պատերազմում թույլ տվեց այս երկրներին խթանել անտագոնիստական հիշողության քաղաքականությունը, և դա կարող է երկարատև ազդեցություն ունենալ տարածաշրջանային կայունության վրա։ Այնուամենայնիվ, հայկական դեպքը, կարծես, որոշակի հույս է ներշնչում, որ տարածաշրջանում հիշողության քաղաքականությունը լիովին դատապարտված չէ հավերժական անտագոնիզմի, բայց այն հարցը, թե ինչպիսին կլինի դրանց նոր կոնկրետ ուղղությունը՝ կոսմոպոլիտ, թե ագոնիստական, դեռևս բաց է մնում։ Աննա Սարգսյանը զրուցել է ազգագրագետ Արսեն Հակոբյանի հետ: |